Thursday, January 1, 2015

Jump street trampoline experience

Macam Joe Flizzow cakap, "budak subang jaya memang ada gaya".
So, tajuk entry kali ni memang saje diEnglishkan. Hehe.

Tempat aku pergi ni namenya Jump street, KL. 
*walaupon sebenarnye die kat Petaling Jaya, Selangor*
Ade lagi satu kat Penang.

Lompat2. Jangan takut2. Budak kecik pon pandai melompat.

Kalau datang dari KL, korang lalu federal highway sampai ke pintu gerbang besar, terus amek lane kiri ke flyover KWSP. Traffic light belok ke kanan. Teruskan perjalanan sampai jumpe Jaya One Mall, masok kiri. dan pergilah ke kilang BOSCH. Jump street ni kat kilang lame BOSCH. Tapi xde dengar lagi cite hantu.
>.<
Eh, lagi senang, korang GPS je la. InsyaAllah sampai kalau battery phone korang tak habis. 

Kanak2 riang

Ni second time aku pi Jump Street. Cuma kali ni aku tak main. Tangan pegang hp je. Boleh snap picture ye dok?
Sebenarnya, aku saje bawak adik aku dan cousin yang datang dari Penang berjalan2. Cuti sekolah kann, kasik chance la.
Sebelum pergi, aku dah suruh budak2 ni pakai track suit siap2. Senang kerja, xpayah nak rent locker.


Weekdays price adalah RM20 per person untuk sejam. Kalau kanak-kanak bawah 3 tahun, free. Tapi penjaga die yang kene bayar RM20 dan wajib supervise anak masing2. Kanak-kanak atas 3 tahun pulak, harga same macam dewase, RM20 jugak. Aci tak?

Setiap orang kene pakai stokin ni. Kalau first time pergi, kenelah beli. Lupelah. Dalam RM4 kot

Antara facilities yang ade kat Jump Street

Tempat lepak sebelum masuk trampoline

Die ade training class jugak. Tu kat atas tu ade sign KJ sebab rasmikan tempat ni

Game ni start ikut jam. Kalau dah beli ticket colour biru, masuk pukul 12pm. Kalau tiket colour pink, masok pukul 1pm. Haa lebih kurang camtu laa.
Bagi first timer, mula2 masuk tu die akan bagi korang warm up dulu main lompat2 kat tepi.
Nasihat aku, silalah kejar abang baju hitam hijau tu untuk ajar korang skills melompat guna lutut, punggung dan belakang badan. Kat area lain kang boleh guna skill2 ni.

Kejar trainer tu. Ataupon baring je la macam adik ni.

Penat sebenarnye lompat2.

Okay, kalau rase dah pro sikit, bolehhlah merayau ke area lain. Dan main sampai lebam. 

Ni area main dodge ball atau bola beracun.

Kat sini korang bolehlah berangan buat Slam Dunk. Hehe.


Ni tempat favourite aku. Korang lompat2, pusingkan badan, jatuh dalam cube2 tu. Best!

Yang tak bestnye, kene beratur tunggu turn lompat. Lambat.

Best guling2

Bile dah agak2 pro guling, boleh masuk ke high performance area. Kat sini trampoline die lagi melantun2. Boleh lompat badan kat trampoline, kaki kat dinding. Dah macam berjalan atas dinding dah.

Lompat dan putar. Jilat celup takdaaa naaa.



Bagi aku, creative gile sape yang bawak masok trampoline park ni ke Malaysia. 
Boleh galakkan orang ramai bersenam sambil bergumbira.
Super fun dan kira berpaedah la jugak. Berpeluh2 jantung berdegup kencang.

Cuma, silalah datang time weekdays. Lebih murah dan yang paling penting, less crowded. Tak payah beratur dan boleh anggap trampoline ni aku yang punya. 

K.
Majulah sukan untuk negara!





No comments:

Post a Comment